Wednesday, 21 May 2008

"Cei cinci oameni pe care ii intalnesti in rai"

"Toate sfarsiturile sunt un fel de inceputuri. Doar ca nu ne dam intotdeauna seama de asta". Cu aceste cugetari am intrat in lumea lui Albom Mitch, in lumea "Celor cinci oameni pe care ii intalnesti in rai", in lumea unde pamantul si cerul se intrepatrund si unde viata si moartea se intalnesc. Cu o multitudine de evenimente si trairi am calatorit alaturi de Eddie, personajul principal si am participat la numaratoarea inversa a vietii lui. Eddie, batranul ocupat cu intretinerea parcului de distractii Ruby Pier, de langa ocean parcurge un drum "inapoi" , pana cand numaratoarea ajunge la zero, momentul in care Eddie, batranul de 83 de ani, salveaza o fetita de la un accident, sacrificandu-si in schimb viata. Din acest moment, ceasul ticaie din nou, lucrurile revin la normal, dar calatoria mea coteste in alta directie, alaturi de Eddie, tot mai sus, departe de pamant, pana in Rai. Primul popas il facem chiar in parcul de distractii Ruby Pier, unde Eddie il intalneste pe Omul Albastru. Cine este el si ce legatura are cu Eddie? Este omul, care murise in urma unui accident de masina, cotind brusc pentru a-l ocoli pe baietelul Eddie, care se juca cu ani in urma cu mingea pe strada. Este omul de la care eu am aflat, ca "fiecare poveste poate fi privita din doua unghiuri diferite" si ca "Nici o viata nu e inutila...Singurul timp pe care il irosim este acela pe care il petrecem gandindu-ne ca suntem singuri." Am aflat despre Eddie ca a luptat in razboi, unde fusese ranit; de accea si handicapul la picior. Odata cu informatia aceasta am ajuns pe frontul de lupta unde Eddie il intalneste pe Capitan. Aici s-au derulat imaginile cele mai crunte si chinuitoare din razboi, iar Eddie afla ca defapt Capitanul l-a impuscat in picior, pentru a-l opri pe Eddie de a se arunca in flacari. Am invatat ca "Sacrificiul este o parte din viata si ca este de la sine inteles. Exista mereu ceva spre care sa aspiri!" De pe frontul de lupta ajungem in fata unei "Cantine", unde Eddie intalneste persoana de la care provine numele parcului de distractii, pe Ruby Pier. Am aflat ca "tinerii sunt precum sticla curata, se pateaza cu fiece amprenta a celor care o manevreaza" si ca "nimeni nu se naste cu furia in el." De la Ruby, Eddie afla adevarata fateta a tatalui sau , pe care il l-a urit dintotdeauna. Intalnirea cu Marguerite, sotia lui Eddie, m-a impresionat si m-a marcat cel mai mult. Intre ei a fost o iubire ce a depasit orice limita, iar din acele pagini destinate vietii lor am aflat ca "iubirea, asemenea ploii, poate hrani de sus, stropind cuplurile si inecandu-le in bucurie. Dar uneori, sub caldura furioasa a vietii, dragostea se usuca la suprafata si trebuie sa se hraneasca din interior, intorcandu-se la radacinile ei, ca sa supravietuiasca." Ultima persoana pe care o intalneste este o mica asiatica pe nume Tala, pe care Eddie in timpul razboiului a vrut sa o salveze din flacari. Ea il conduce inapoi in lumea balciului din Ruby Pier, unde copiii cu parintii lor navalesc in parc si se afla acolo, tocmai "datorita lucrurilor simple si comune pe care Eddie le facuse in viata, datorita accidentelor ce le prevenise si datorita intorsaturilor neasteptate ale sortii pe care le afectase in fiecare zi". Odata cu intoarcerea lui Eddie "Acasa", am parasit si eu lumea romanului. Fiecare capitol m-a tinut in suspans si am trait si am suferit alaturi de Eddie. In final am aflat ca "fiecare il afecteaza pe celalalt, si celalalt il afecteaza pe urmatorul, iar lumea e plina de povesti, dar toate povestile sunt intr-una singura..." Pana si noi traim si ne invartim in acceasi poveste...doar ca unii dintre noi inca nu ne-am intalnit...Lectura placuta!

4 comments:

Mara said...

"Pana si noi traim si ne invartim in acceasi poveste...doar ca unii dintre noi inca nu ne-am intalnit..." ce frumos ai terminat! E intradevar minunata cartea, ne prezinta pe toti ca o comunitate compacta prin care ne ofera posibilitatea de a ne da seama cat de dependeti suntem unul de altul. Tocmai aceasta afectiune pe care ne-o oferim (uneori chiar si involuntar) este cheia spre fericire.
Multumesc ca ti-ai facut timp sa te pierzi printre randurile lui Albom Mitch.
Ma bucur enorm, cand resimt acelasi sentiment de liniste, bucurie, si intelegere dupa ce termin de citit cate o carticica care ascunde o lectie de viata in ea. Si parca ma bucur si mai mult, ca acest lucru am reusit sa ti-l transmit si tie! >:D<

MAteiu Alexandru said...

Ce ma surprinde cel mai mult la oameni este...ca gandindu-se cu ingrijorare la viitor, oamenii uita prezentul astfel ca ei nu traiesc nici in prezent si nici in viitor...ei traiesc ca si cum nu ar muri niciodata si mor ca si cand nu ar fi trait vreodata...se plictisesc in copilarie si se grabesc sa creasca mari ptr ca apoi sa tanjeasca sa fie din nou copii...isi pierd sanatatea ca sa faca bani si apoi isi cheltuiesc banii ca sa isi refaca sanatatea.Fiecare dintre copii nostri, sa invete ca ei nu pot face pe nimeni sa-i iubeasca...ce pot face insa este sa se lase iubiti! Sa invete ca cel mai valoros lucru nu este ceea ce au in viata lor, ci pe cine au in viata lor....sa invete ca o persoana bogata nu este cea care are mult, ci cea care are nevoie de foarte putin...sa invete ca in doar cateva secunde pot provoca rani adanci celor pe care il iubesc si pot trece ani pana vor reusi sa le vindece...sa invete ca banii pot cumpara aproape orice, dar nu fericirea si sa invete ca nu totdeauna este suficient sa fie iertati de altii ci de asemenea trebuie sa invete sa se ierte pe ei insisi!

Hellene, tomata cu scufiţă said...

Tu ai fost mai generoasa cu detaliile despre oamenii din Rai. :) E o carte draguta cu care merita sa iti ocupi timpul.

PS. Ai putea cumva sa pui la comentarii si optiunea de a comenta cu nume si URL?

絲瓜湯包Sam said...

cool!very creative!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,成人圖片區,性愛自拍,美女寫真,自拍