Tuesday, 20 May 2008

Tablou

Trecuse deja de ora 6. Ora cand mama trebuia sa ajunga dupa o zi obositoare de lucru acasa. Stateam pe canapea si citeam in timp ce bunica isi gasea de lucru prin bucatarie, iar tata facea inspectia de seara a gradinii:gazon, flori, pomi, etc. Si deodata tronc! se aude usa de la intrare, mama a ajuns acasa. In doi timpi si trei miscari masa a fost pusa si toti trei s-au asezat la masa: mama, mama mamei si tata. Ciudata combinatie! Mie nu imi era foame. Pretextand ca sunt absorbita de lectura, proftiam de ocazia asta si ii urmaream cu coada ochiului. Cat de comici erau! Si cat se mai distrau! Se vede ca erau toti trei obositi. De obicei cand esti foarte surmenat, fie razi ca prostu, fie incepi si plangi, fie adormi indata ce devii pasiv. Ei, in cazul lor, hai sa zicem ca aratau ca trei copii, devorand bucatele de pe masa. La sfarsit, tata se retrage pe terasa ca sa-si fumeze tigara , iar mama scoate pe furis ultima felie de tort ramasa in frigider. Se aseaza langa bunica si incep sa povesteasca mai departe. Foarte ciudat! Nu le-am mai vazut de mult stand asa impreuna: mama si fiica, mama mea si mama ei. Ca doua surori, inarmate fiecare cu lingurita ei atacau felia de tort. Aveam in fata ochiilor prezentul si trecutul, mama mea si proiectia ei in viitor. Ce bine seamana una cu alta...abia acum am observat. Radeau si sapau in tort, intr-o veselie. Ambele una langa alta, doua suflete, mama mea si mama ei. Oare asa voi sta si eu cu mama mea?....Zambind si totusi cu gandul ratacit prin viitorul neclar le-am privit mai departe...ce tablou frumos....

No comments: