Sunday, 12 October 2008

Ganduri de octombrie

Nu stiu de ce, dar ma simt foarte obosita...In timp ce ma plimbam azi printre frunzele mele simteam cum pleopele incearca sa se inchida...si nu stiu daca eu imi duceam picioarele inainte sau ele pe mine. M-am asezat pe o banca intr-un parc. Era un parc frumos amenajat, de copii, cu copaci inalti, cu ladita de nisip, cu loc de picnic, un univers de joaca cum nu se poate mai prielnic. Un copil nici nu si-ar fi putut dori mai mult. Nu ma pot concentra prea bine sa ma uit intr-o directie anume sau sa incerc macar sa schitez un zambet micilor vietati din jurul meu. Incercam totusi sa imi tin capul drept in timp ce pe langa una din urechi imi sureiau strigatele ascutite, ragusite, pitigaiate, infundate: tata, tata, vreau si eu sa ma joc, nisip, haide, cine e primul, nu e corect, mingea, iar pe langa cealalta ureche voci grave, autoritare, poruncitoare: mergem acasa, nu te arunca pe jos, ti-am spus sa nu alergi pe acolo, asa iti trebuie, nu fii obraznic, lasa-l si pe baietel, da-i papusa! Ca niste mici viermisori ce isi construiesc casuta in nisip, acesti copii faceau ce stiau ei mai bine, ce era mai pur si mai inocent, ce le facea nespusa placere, ce-i facea sa se simta totusi importanti si conducatori de trib, razboinici sau printese, liberi in miscari, in sunete, in priviri, fara regrete, fara constrangeri, fara a-si pune intrebari de ce nu e bine sa te intinzi pe nisip, sa imparti inghetata cu cel din dreapta, sa iti stergi mainile de pantaloni, sa tipi de bucurie atunci cand alergi si fara a-si pune intrebarea de ce amicul de joaca este negru sau poarta turban, sau de ce fata cu multe codite impletite e din ciocolata sau ca atunci cand rade ochii se transforma in niste liniute....Si nici nu se intreaba de ce stau eu aici si ma uit la ei cum se joaca. Doar parintii imi arunca din cand in cand o privire pe furis de parca as fi vrut sa le iau copiilor mingea, sau biscuitele din mana sau pur si simplu sa intru si eu in caruselul lor. Si in final, eu de ce nu m-as juca....?

2 comments:

david santos said...

I loved this posting and this blog.
(Gloria: name portuguese)
Have a nice week.

Gloria said...

@david santos: Thank you very much! Have a nice week too!