Tuesday, 13 January 2009

Plus 1

Azi suntem in 13, marti 13, m-am trezit la 7,30, am mancat iaurt cu müsli de dimineata, este ziua mea, imi beau cafeaua si scriu primul articol din 2009. Da, astazi implinesc 19 ani si este primul an, cand sunt departe de familie, cand sunt departe de cei dragi, de acele maini si imbratisari calde de dimineata si de acele urari : "La multi ani puiul nostru!" Nu pot sa spun ca simt ceva deosebit sau "altceva" cum probabil ca este de asteptat. Nu ma vad mai speciala sau mai frumoasa sau mai "adulta". Pentru mine am ramas aceeasi fata de 17 sau 18 ani. Ce inseamna un an in plus? Mai multa experienta? Mai multa dovada de maturitate si de intelepciune? Daca stiu deja ce mi-am ales sa fac in viata inseamna ca sunt "om mare" ? Ce inseamna sa ai 19 ani defapt? Pentru mine, doar o problema de matematica: 18+1=19 sau 17+2=19. Anul acesta este diferit, pentru ca timp de 18 ani am avut tort si lumanari si timp de 18 ani am primit primele imbratisari dimineata de la parinti, inca imbracati toti trei in pijama... Cand m-am pus ieri seara in pat am luat hotararea sa incerc sa opresc timpul in loc. Nu am vrut sa trec de 18 ani. Nu am vrut sa fiu acuma aici. Ma gandeam ca daca ma concentrez foarte tare ma voi trezi dimineata acasa, in patul meu. Stiu ca cei dragi se gandesc la mine, ca imi ureaza tot ce este mai bun si prin gand, prin simt, prin bataia inimii. Dar timpul mi-o ia inainte, zboara, si abia ca pot sa-l urmez. Se imprastie, se rostogoleste, zburda, alearga, sare, se arunca inainte, se da peste cap, se opreste scurt, mareste pasii, prinde viteza.....si in tot vartejul acesta m-a luat si pe mine....Am inchis ochii cu putere pana mi-au dat lacrimile, m-am ghemuit sub plapuma ca un bebelus, am tinut pumnii stransi si am crezut astfel ca reusesc sa opresc timpul, ca reusesc sa fiu totusi acea fetita cu codite, care canta in fiecare zi si care stia doar de existenta rasului....M-am ridicat putin si am vazut prin privirea mea incetosata ca este scurt trecut de miezul noptii....Timpul a facut inca un pas, iar eu am facut 19 ani....

2 comments:

AndreaInZbor said...

La Multi Ani, draga Gloria!!! Am in minte doar frumoasele clipe, in care am sarbatorit impreuna! Deci nu e nimic, ca esti de data asta un pic mai departe! Te pup!

hdragomir said...

hm, deci aici esti tu.

La multi ani, Gloria!