Wednesday, 17 June 2009

In drum spre casa....

In ultima vreme ascult muzica la radio atunci cand invat, mai bine zis atunci cand imi fac notite. Uneori pot citi si cursurile mai complicate, chiar daca in fundal imi rasuna un amestec de oldies, presarate ici colo cu cate-o stire, sau un anunt. Zilele trecute am ascultat in fiecare zi la radio....a trebuit sa fac multe notite. Eram deja profund patrunsa in lectura, in intelegerea si descifrarea textelor, becul imi ardea fruntea, ochii incepeau sa ma usuture usor, ca deh....nu stateam de putina vreme nemiscata la birou aplecata asupra foilor imprastiate, cu cartile deschise, cu ceaiul verde langa mine, chiar daca afara erau peste 28 de grade, iar sudoarea imi picura pe sira spinarii....m-am oprit brusc din scris, m-am oprit brusc din citit. Pentru un moment mi-am tinut respiratia, pana si perlele de transpiratie si-au oprit miscarea. Priveam literele negre din fata mea, dar nu citeam nimic, nu vedeam decat imaginea de acum' cateva veri. Singurul simt activ din acel moment imi era auzul. In spatele meu, din aparatul acela micut ce-l numim radio, rasuna o veche melodie cantata de ABBA...Gimme!Gimme!Gimme! ......Din acel moment eu am incetat sa exist, am incetat sa fiu fata care sta aplecata asupra cartilor, pregatindu-se pentru examene. Am incetat sa citesc, sa inteleg, sa gandesc. Auzul imi era insotit de amintiri, imaginale imi zburau in alte directii....Proiectata inapoi in trecut, in acea vara calduroasa, m-am trezit in masina, in dreapta soferul in drum spre Sibiu.....orasul meu natal. Ciudat cum iti amintesti anumite lucruri, cum te transpui inapoi in timp, intr-un anume moment si cum poti tot in acelasi timp, sa iesi din tine si sa privesti acel tablou. La volan, un suflet cald cu barba alba, ochelari pe nas si din pacate cu un auz tot mai slab. In dreapta, un suflet naiv de copil, de asemenea cu ochelari pe nas, lovindu-se mereu cu capul de geam in incercarea de a adormi....Cele doua suflete in masina, care inaintau cu viteza, saltand ca si o caprioara peste gropi, cu cele patru geamuri deschise la maxim, cu aerul conditionat in functiune....Doua suflete care in drum spre Sibiu ascultau caseta cu ABBA....un adevarat concert. Cu cat mergeam mai repede nu mai simteam gropile de pe plaiurile romanesti....iar cu cat reuseam sa facem mai mult curent cu atat mai suportabila era caldura. Nu aveau nevoie de cuvinte....ABBA vorbea pentru cele doua suflete care zburau spre mult iubitul Sibiu. Gimme!Gimme!Gimme! .......back that time....a fost ultimul meu gand....Melodia s-a terminat, stirile au intrat, iar asemenea unei frane pusa brusc si din senin am fost aruncata in parbrizul realitatii, inapoi in prezent, inapoi in palpabil. Literele din fata mea au inceput sa prinda contur, transpiratia si-a continuat scurgerea pe sira spinarii, respiratia si-a intrat in ritmul normal....iar eu m-am aplecat din nou asupra cartilor. In schimb, o durere apasatoare ma tragea tot mai jos. Nu ma apasa pe spate si nici pe umeri. Tragea din inima....Nu puteam lua nici un algocalmin si nici sa ma dau cu unguent mentolat....Oftand cu greu si incercand sa ma tin la suprafata mi-am continuat lectura. Pe data de 14 iunie, bunicul ar fi facut 75 de ani...

5 comments:

kalliope said...

SIBIU? poate mergem la ARTMANIA... canta My dying bride, nightwish, slumber... etc


P.S. si asa nu am unde sta:)) nu mi-am gasit cazare:D

Gloria said...

@kalliope: Mda...interesanta oferta, dar cu siguranta voi avea altceva de facut.

PS: La hotel gasesti sigur cazare.

Marcelo Martins Garcia said...

Hey Gloria =).. am pus al tau pe linkuri la mine =).. super fain al tau, al meu demult nu mai am avut blog si acuma incep incodata =).. te pup

Gloria said...

@Marcelo: Hee... merci, merci! Si tu esti deja in lista! Ma bucur ca te-am gasit aici. Am sa te urmaresc :) asa ca fa bine si scrie de data asta :P Salutari!

kalliope said...

glumeam:)... am deja locul asigurat:)