Saturday, 29 August 2009

Identitate

Paseam incet...priveam atent. Nu cautam ceva anume. Am vrut doar sa fac o vizita Ceainariei. Am vrut doar sa vad ce mai este nou si ce a ramas la fel printre carti. Ador sa ma plimb printre ele...sa rasfoiesc cu privirea fiecare pagina, sa simt amestecul de parfum de carte...o mireasma a literelor, un cantec al cuvintelor, o simfonie de ganduri, idei, cugetari...Stateam pe trepte, langa raftul incarcat de poezia si literatura romaneasca. Imi cade in mana un gand. Grabita, sa nu-l pierd, gasesc in geanta mea un pix si bonul fiscal de la cumparaturile de joi. Cuvintele parca se scriau singure: "El, omul de azi, pedaleaza in zadarnic intr-un prezent continuu. A locui ca fiinta doar intr-o dimensiune a timpului - si aceea distorsionata - inseamna moartea lenta, dar sigura, a identitatii" (Cine suntem - Dan Puric ). Am pus gandul inapoi in raft, iar dupa ce-am mai privit inca odata indelung cele scrise, am impachetat bonul fiscal si l-am pus in geanta. Din acel moment am fost urmarita si eu de un gand...s-a infipt bine in mintea mea si ma intreaba in soapta, undeva ascuns: Cine esti tu?

3 comments:

ivanuska said...

Cine sunt eu? Acela care-a aflat abia acum de Ceinărie. Oi fi trecut pe lângă ea, dar denumirea nu este prea atractivă...

Gloria said...

@ivanuska: Da, nu este chiar cea mai atractiva denumire, dar parca nici Carturesti nu mi-a venit sa spun...nu ma intreba de ce...:P

ivanuska said...

Nu întreb, doar presupun...