Tuesday, 11 August 2009

Micul meu dejun

Conform Medicinei Traditionale Chinezesti (TCM - Traditional Chinese Medicine) un mic dejun cald ofera corpului nostru energie pe tot parcursul zilei, contribuie la mentinerea echilibrului Yin si Yang precum si la cel acido-bazic din organism. La inceput am fost putin sceptica si nu prea intelegeam ce inseamna un mic dejun cald. Primul meu gand a zburat la micul dejun englezesc, unde carnaciorii, boabele de fasole din conserva si mai stiu eu ce alte minunatii nu mi se pareau deloc apetisante si potrivite pentru a-mi incepe in forta dimineata. In schimb am descoperit porridge-ul sau Brei-ul, consumat in cele mai multe cazuri si de britanici. Mi-a trebuit doar putina fantezie si creativitate din partea papilelor gustative pentru a-mi prepara un porridge excelent la micul dejun. Cu toate ca aspectul exterior lasa de multe ori de dorit (parca ar mai fi fost odata mancat), Brei-ul poate fi foarte gustos daca alegi ingredientele potrivite. Micul meu dejun de astazi: porridge cu struguri Fulgii de ovaz ( alternativa: mei, orez, amaranth) se fierb la foc mic in lapte (eu personal folosesc lapte de soia cu gust de vanilie) sau apa. Se adauga scortiosoara sau chiar si cacao. Cand fulgii au absorbit laptele/apa, iar consistenta porridge-ului este corespunzatoare dupa gust si preferinte (mai cleios, mai diluat) se amesteca cu orice fel de fructe. Pana acuma, eu pot recomanda cu piersici, caise, capsune, struguri, prune, zmeura (cel mai bun). Se mai pot adauga nuci, alune crude de padure, stafide, fructe uscate, miere...Merita incercat! Eu mi-am luat portia de energie pe ziua de azi.

3 comments:

ivanuska said...

Noi încă ne luăm porţia de energie. Suntem doar la primul ibric...

Gloria said...

@ivanuska: he he :) oricum, merita incercata si portia asta

kalliope said...

daca i-ai fi pus si continutul proteic si valoarea kaloriilor... ma inhaitam sa incerc si eu.