Saturday, 3 October 2009

Mici complimente

Oras nou, locuinta noua, nu-i de mirare ca imi mai lipseste una alta. Printre cele mai importante lucruri se numara lumina. Asa ca imi pun gentuta hippie, fidela mie de 2 ani deja, pe umar si ma ratacesc prin centrele comerciale de pe aici. Speriata de preturile bombastice din dreapta si din stanga ajung si eu in sfarsit pe sectorul unde articolele de iluminat sunt ceva mai ieftine sau cel putin se gaseste si ceva la un pret destul de rezonabil pentru umilul student dornic de lumina la birou. Ofertele par acceptabile, reprezentantul de pe sector destul de convingator, deci nu-mi ramane decat sa ma indrept cu articolul respectiv la casa. Acolo, un domn inalt de vreo 2m inaltime, in jur de 44 de ani, masiv, semi-chel, cu ochelari si cu corpul in forma de para ma saluta foarte amabil inainte sa ajung in fata lui la casa. Pun obiectul cu pricina pe pult, ma scotocesc dupa portmoneu si ii dau domnului zambitor cardul. Si acum urmeaza: asteptand sa imi spuna sa introduc codul pin, ma trezesc cu afirmatia ca am un prenume foarte frumos (citise de pe card). Ii multumesc cu un zambet pe buze. Adevarul este ca si mie imi place numele meu, Gloria. Nici bine nu introduc pinul, ca isi primesc si ochelarii mei complimentele de rigoare. Ma roaga sa ma uit putin la el, ca sa vada mai bine cum imi stau. Imi ridic privirea si zambesc inapoi. Foarte amabil imi aminteste ca sambata au inchis, pt ca este sarbatoare (Unirea Germaniei). Un salut politicos din partea fiecaruia, el ramane la pult, eu ma indrept spre iesire. Acest vanzator, mai bine spus acest munte de om, n-a avut nici o intentie ascunsa cand mi-a facut complimentele respective. De unde stiu? Pentru ca mi-am dat seama, pentru ca unele lucruri le intelegi sau le prevezi fara sa poti da o explicatie concreta de ce asa si de ce nu invers. Cateodata mai avem nevoie si de un gand sincer, de o vorba calda, in final de cate un mic si sincer compliment, care sa iti aduca aminte ca nu esti invizibil, ca esti si tu un om cu un suflet care vorbeste.(foto)

No comments: