Saturday, 24 April 2010

Tablou de primavara

M-am trezit intr-o dimineata de aprilie. M-am uitat afara pe fereastra si-am observat coroana verde a copacului ce creste in fata geamului meu, ce se inalta pana la etajul trei. Am lasat aerul proaspat sa-mi inunde camera cu prospetime. Un tril de randunica rasuna din copac. Ma plimb pe strada ingusta si lunga in drum spre statia de metrou. Este o strada foarte draga mie...un amalgam de nationalitati: tarabe chinezesti, restaurantul italienesc, un bistro spaniol, cafenele nemtesti, cafea turceasca, farmacii, magazine, o taraba cu multe ziare, vanzatorul de fructe si legume si nu in ultimul rand un siroi de oameni colorati, oameni mari si mici, frumosi si urati, bogati si saraci, in graba si cu mult timp...Copacii poarta o coroana din flori roz, femeile au imbracat o fusta usoara din in, copiii zburda mancand inghetata, barbatii si-au deschis usor nasturele de la camasa. Tavernele si-au scos mesele la soare unde bunicutele isi fac siesta sorbind alene dintr-o ceasca de cafea cu spuma. Un lautar in coltul strazii canta la aceasta nunta din aprilie. Pe chipurile oamenilor vezi un zambet ascuns si o stralucire in privire. In miscarile lor vezi o oarecare lene, parca ar dori sa zaboveasca cateva clipe cu miscarile lor in aer. Lumea nu se mai grabeste. Aici o bere rece, dincolo un capuccino, pentru domnisoara de la masa trei o salata de cruditati, pentru domnul o baclava. In vazduh, frunze de un verde crud, puful papadiilor si petale de flori danseaza deasupra capetelor noastre, imprastiind o mireasma dulce ca marmelada de capusini. Primavara, bine ai venit....

No comments: