Monday, 7 March 2011

Primavara

De doua saptamani, soarele ramane in fiecare zi pe cer si imi incalzeste obrazul cu razele sale inca blande si deloc puternice. Aerul este mai proaspat, mai floral. Cerul pare mai albastru, iar norii albi imi par a fi vata de zahar pe bat. Imi aduc aminte de copilarie....Terasele si-au scos scaunele si mesele de la hibernat si le-au imbracat in paturi groase si calduroase. Astfel, daca vrei sa bei o cafea sau sa mananci o prajitura la pranz, te asezi afara la o masa, te acoperi bine cu paturile oferite, inchizi ochii si te lasi atins de razele soarelui. Este placut sa vezi cum oamenii prind pofta de viata, cum ies mai des la plimbare, cum isi scutura tot corpul amortit de dupa o iarna grea si mohorata. A inceput si Carnavalul. Pe strada, vezi la fiecare colt cete de copii mascati in printi, printese, zane, balerine, gladiatori, zmei, balauri. Si nu doar copiii, ci si adultii incearca sa le tina pasul, imbracandu-se in costume care mai de care, in arlechini, buburuze, papusi. Intreaga strada este invadata de culoare si de voie buna. Iar eu....eu pasesc cu pas vioi incercand sa respir cat mai mult din aerul proaspat si sa prind cat mai multe zambete ce plutesc in vazduh. Primavara iese agale din barlog....

No comments: