Thursday, 27 November 2014

Cine esti, cine sunt?




" Uneori mă simt ca o insecată și mă văd cu ochii lui Fabre. Mă studiez, mă supraveghez, mă misc, mă agit, dar sunt o insectă curioasă. Am descoperit gloria si catastrofele memoriei. Timpul a trecut prin sufletul meu lasandu-si mâlul acolo. In acest mâl, nimic nu poate să moară, nici să invie. Se aud zgomote, murmure, voci răzlete, unele cunoscute, altele nu. Uneori disting propria mea voce." (Octavian Paler - Un om fericit)

Nu stiu ce m-a determinat asa din senin sa rasfoiesc in putinele carti romanesti, ce le am aici, in biblioteca din Frankfurt si sa recitesc in jurnalele vechi ce le port mereu cu mine. Un jurnal doar cu citate sau insemnari despre autorii mei preferati, altul despre batalia interioara ce-o purtam cu totii in suflet. Am recitit postari vechi de pe blog, din 2008, 2009, 2010 etc si am analizat dezvoltarea mea in scris, in idei, in imaginatie. Despre anumite povesti nici nu imi mai aduc aminte, intamplari de acum 6 ani, emotii si ganduri undeva ascunse in camara trecutului. L-am recitit pe Paler, citate din carti scrise de mana, aranjate frumos in pagina sau doar insemnari mazgalite in graba pe o hartie, culoarea creionului cu mina stearsa, scrisul meu marunt din 2008 si cel rotund si labartat din 2014....In loc sa privesc toate aceste lucruri cu un sentiment de nostalgie, o nostalgie placuta, care te face sa zambesti atunci cand iti inchizi "caietul de amintiri", am ramas cu ochii inlacrimati asupra celor adunate in de-a lungul anilor si m-am intrebat cine sunt, cate s-au schimbat, de ce m-am oprit....Da, de ce m-am oprit din a scrie in limba mea materna, de ce nu imi mai fac notite, de ce nu mai mazgalesc pe colturi de hartie sau de ziare. Unde am ramas? Pe care drum m-am ratacit eu oare? In ce directie am plecat? Unde a ramas acea usurinta din mintea mea creativa, usurinta de a scrie, de a compune? Nu mi-a placut deloc aceasta stare. Da, m-am simtit deodata ca o insecta intr-un mare univers, intr-un timp, in care parca eu am stat in loc....Si fara sa iti dai seama cum si prin ce mecanisme, te trezesti rasfoind disperat in caietele de amintiri, cotrobaind adanc in mintea ta impaienjenita, cautand si bajbaind in intuneric ceva din tine, ceva ce-a fost....ceva, ce vrei din rasputeri sa redescoperi....





No comments: